Tekstembossing

Embossing, een van de allereerste technieken die ik ontdekte toen ik met kaarten maken begon.
Ik moet toegeven dat ik momenteel vaker borduurkaartjes maak maar af en toe grijp ik nog terug naar mijn embossingstencils.
De 3 onderstaande kaartjes heb ik gemaakt met stencils uit de lijn 'Tekstembossing' van Marianne Design.


Eenvoudig, maar net daarom wel leuk.
Voor dit kaartje heb ik de bovenste mal gebruikt. Op de foto is het niet helemaal duidelijk op het eerste zicht, maar in de hokjes staat 'Van harte' geƫmbost.


Voor deze twee kerstkaartjes heb ik de driehoekige mal gebruikt. Deze mallen zijn er trouwens nog met tal van andere teksten zoals (verjaardags)felicitaties, teksten rondom geboorte, overlijden,...



Het voordeel van deze kaartjes is dat ze een stuk sneller klaar zijn dan vb borduurkaartjes, dus als er eens minder tijd is, kan je toch nog een mooi kaartje ineensteken en fijn afwerken met de geƫmboste teksten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #710