Giraffe haken #2 Twijfel

Vorige maand was ik begonnen met het haken van het girafje uit een pakketje van de Boekenvoordeel.
Waarom kom ik nu pas met een update? Tja... ik twijfel heel erg of ik ermee zou doorgaan zoals ik nu bezig ben of toch maar weer uithalen en opnieuw beginnen.
Dit is hetgeen ik al heb:


De kleine onderdeeltjes zijn wel oké. Maar het lijfje bevalt me niet, je ziet de minderingen enorm. Ik heb het al op de 'onzichtbare' manier gedaan, namelijk enkel in de voorste lus, dus het scheelt wel wat met de klassieke manier maar niet zoals ik gehoopt had:


De vlekken zullen wel wat camoufleren maar toch...
Ook het hoofdje is niet helemaal naar verwachting maar dit ligt vooral aan de oogjes. Op de foto van het pakketje heeft het girafje ogen van kraaltjes en deze zijn een heel stuk kleiner dan de veiligheidsoogjes die er momenteel bijzitten.



De oogjes zitten nog niet vast maar wel op de posities waar ze volgens de beschrijving zouden moeten komen. 

Nu ik alles hier zo op een rijtje zet denk ik dat ik het lijfje maar helemaal opnieuw ga maken en de oogjes vervangen door kraaltjes (had er al gevonden in de Flying Tiger die geschikt zouden kunnen zijn).
Ik baal er wel van maar vrees dat ik anders toch nooit tevreden zal zijn over het resultaat. Ik wou dat ik het beter kon, de imperfectie van iets zelfgemaakt aanvaarden :-)…

Herkenbaar voor jullie dat het resultaat soms niet bevalt en alles dan maar aan de kant belandt tot je een beslissing kan nemen om ofwel verder te doen ofwel opnieuw te beginnen?

Reacties

  1. Ik vind je werk aan dit girafje anders erg leuk, hoor, tot nu toe! Ik herken wel wat je zegt dat je kleine imperfecties vaak extra snel ziet bij je eigen creaties, maar bij het zien van jouw girafje kon ik met het blote oog niet zomaar de imperfecties ontdekken. Wel een leuk idee, denk ik, om de ogen door kraaltjes te vervangen. Hopelijk ben je dan al iets meer tevreden :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de complimentjes. Eigenlijk baal ik er een beetje van dat ik niet gewoon het beestje met de imperfecties kan aanvaarden. Bij iemand anders creatie vind ik het net iets uniek maken, maar bij mezelf?
      Ja hé, de kraaltjes zal al zo'n verschil maken. Misschien vind ik de zichtbare minderen dan al 'minder erg' :-)
      Wordt vervolgd :)

      Verwijderen
  2. Ik vind het lijfje er goed uitzien hoor. Vervelend dat dit pakketje zo afwijkt van het plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp wel naar veiligheid toe waarom ze de oogjes vervangen hebben, maar misschien hadden ze er beter kleinere ingedaan, zodat het contrast niet zo groot is als nu.
      Dank je wel voor je lieve woorden over het lijfje. Ik laat het voor nu nog even, in afwachting wat het gevoel is met andere oogjes.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #719