Zelf maken - Glutenvrije amandelkoekjes

Ook zondag weer even in de voorraadkast gedoken en gezien dat ik alles in huis had om amandelkoekjes te maken.
Het recept komt uit deze map van de Vlaamse Coeliakievereniging en heb ik een keer tweedehands op de kop kunnen tikken.


Dit is het receptje:


Ik had maar 62 gram amandelschilfers meer, dus heb alles door twee gedeeld van hoeveelheden, behalve het ei, heb gewoon een heel gebruikt en geen apart eiwit meer.


En dit zijn ze geworden dus.

Ze waren best lekker, dus voor herhaling vatbaar. Dat het een heel eenvoudig receptje is, is ook een groot voordeel want  ik ben echt geen keukenprinses.

Bakken jullie soms zelf koekjes?



Reacties

  1. Ziet er lekker uit. Bak wel, maar weinig koekjes eigenlijk. Vindt altijd wel super leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zien er lekker uit, ik bak ook soms zelf koekjes, denk dat ik zelf een receptje heb liggen waar ik niks van bloem in gebruik, enkel noten, suiker, havermout( weet niet of dat glutenvrij is) en boter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heb vandaag rozijntjes in de week gezet, in amaretto, om morgen in mijn cake te doen, een gewone quatre quart waarvan ik dan ook de helft van de bloem vervang door gemalen amandelen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #719