Zelf maken - Schar broodmix

Zelf mijn glutenvrij brood bakken staat ook op mijn to-do-lijstje voor deze maand.
Twee broden zijn intussen al uit de broodbakmachine gekomen (niet tegelijk natuurlijk :-) ).
Eerst heb ik een wit brood gemaakt, volledig volgens het recept van Schar (met dus de broodmix-bloem van Schar):


Het is gelukkig lekkerder dan het eruit ziet op de foto (de kneedhaak zit er overigens nog in, dat is dat grijzige op de foto).
Maar toegegeven, ik ben meer voor bruin brood. Dus bij de tweede poging heb ik een derde van de bloem (nog steeds als basisbloem de broodmix van Schar) vervangen door boekweitmeel (een keer een pakje gekocht in de Action, ook gegarandeerd glutenvrij).


Het is gelijk een veel compacter brood. Maar de smaak kon me zeker bekoren dus dit is zeker voor herhaling vatbaar.

O ja, voor heel veel recepten en info over glutenvrij eten kan je ook altijd op de website van Schar kijken. Deze blogpost is trouwens niet gesponsord (jammer genoeg, hihi) maar omdat ik het aanbod wel goed vind (qua smaak en ook qua prijszetting) vind ik de site wel het vermelden waard :-).

Bakken jullie graag zelf brood of andere dingen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #719