Zelf maken - Schar Cakemix

Ik moet bekennen dat ik totaal geen keukenprinses ben, integendeel. Het zal ook wel meespelen dat ik niet zo graag kook. Dat heeft eigenlijk vooral met mijn lage energiepeil te maken. Het 's avonds moeten koken is er dan net teveel aan na een (lange) werkdag. Dus zo zal het elkaar ook wel wat in stand houden.
Maar goed, in een dappere - of eerder naïeve misschien - bui had ik toch een voorraad glutenvrije bakingrediënten gekocht (op basis van recepten in een bepaald kookboek). Ik ben er wel een aantal keer mee aan de slag gegaan maar na een keer een minder geslaagd experiment kan je het al raden denk ik...
Ik heb twee mogelijkheden: ofwel gooi ik het hele boeltje in de vuilnisbak en doe ik alsof er nooit iets gekocht is, ofwel geef ik het toch nog een laatste kans. Ik heb dus beslist om voor dat laatste te gaan.

Gisteren ben ik begonnen, heel eenvoudig, om de motivatie wat op te bouwen, met een half pak Schar cakemix.
(De Deense versie - zie onder de Nederlandstalige - lijkt me eerlijk gezegd niet zo lekker ;-) )




Ik heb ervoor gekozen om er nog wat appeltjes op te leggen:


En na 45 minuten in de oven was dit het resultaat (ik ben niet zo goed in decoreren, dus die bloemsuiker is net erg elegant verdeeld vrees ik):


De smaak is lekker maar daar heb ik weinig verdienste aan natuurlijk, dat is de mix :-).

Vrijdag had ik trouwens nog een ander keukenexperiment: het verwerken van de bessenoogst tot gelei...


Ook dat is gelukt maar ik kan nog beter knoeien dan ik dacht... mijn vingers verbrand, een keer overgekookt dus de kookplaat hing vol, de keuken achteraf een complete rotzooi... Gelukkig hebben we een afwasmachine.
Hier het resultaat: 6 potten gelei van rode bes, 5 potten van witte bessen en 1 potje zwarte bessengelei.


Op het to do lijstje staat ook nog rabarberconfituur. Hopelijk lukt dat met wat minder geknoei.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #719