Terugblik

Nu 2018 op zijn einde loopt, heb ik nogal de neiging om even na te denken en stil te staan bij de afgelopen maanden.
Eerlijk, ik geef toe dat ik blij zal zijn als het nieuw jaar er is want het was voor mij niet echt een fijn jaar. Het moeilijkste was natuurlijk het overlijden van mijn tante in mei. Dat was best een zware dobber aangezien je verwacht dat ze door de hartoperatie net weer beter zou worden en niet dat net dat het einde zou betekenen.
Ook voor mijn eigen gezondheid is het een dubbel jaar. Na de zovele jaren van vermoeidheid en energiegebrek heb ik sinds november eindelijk wat meer duidelijkheid over de oorzaken ervan. Het ene aspect kan ik aanpakken, het andere jammer genoeg niet. Maar goed, we zien het als een kans om hopelijk toch wat beterschap te krijgen. Dus daar gaan we voor in 2019.

Nu even terugblikken op de hobbyprestaties.
Op kaartenmaakvlak ben ik al bij al wel tevreden.
Er zijn 25 kerstkaarten klaar geraakt waarvan dit mijn favorietje is:
Andere kaartjes zijn er minder gelukt. Een tiental op het eerste zicht. Over het kaartje voor mijn moeder ben ik meest tevreden.

Borduren betekende vooral werken aan 'de dolfijnen' (Honeur Diversity van Fleur de Lis). Dit werk is dan ook klaargeraakt.
Ik ben er erg tevreden over en hoop volgend jaar budget te hebben om hem te laten inlijsten.

Haken stond op een iets lager pitje ook. Enkel het girafje is uit de haaknaald gekropen.
Wel ben ik intussen de gelukkige eigenaar van de twee 'Monsters haken' boekjes. Dus voor volgend jaar zal ik wel productiever zijn allicht.

Op glutenvrij vlak ben ik heel erg blij met de nieuwe glutenvrije, vegan Cornetto's. Zo lekker!
Het glutenvrije dieptepunt was dan weer op het huwelijk van mijn mans broer. Daar heb ik de hele dag en avond niets kunnen eten. Erg welkom voelde ik me dus niet. 

Mijn voornemens van begin het jaar beschouw ik wel als redelijk goed gelukt. 
Ik heb geregeld de tijd genomen om creatief bezig te zijn. Qua aankopen heb ik mooi een evenwicht gevonden. Van helemaal niets kopen werd ik niet vrolijk, maar af en toe iets kleins, maakte me blij. Dus perfect op deze manier.

Hoe was voor jullie het jaar gelopen? Tevreden als je terugblikt of kijk je uit naar 2019?

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #719