Giraffe haken #4 Klaar!

Het in elkaar zetten dus... ik wist hoe langer ik het uitstelde, hoe groter de kans dat het wel heel lang zou kunnen duren eer ie klaar zou zijn.
Dus dan toch maar de koe giraf bij de hoorns genomen en eraan begonnen. Eerst de onderdelen opvullen. En daarna het spelden. Dan krijg je dus zo'n voodoo-giraf...
Ik beken, toen hij net ingespeld was, had ik veel zin om hem aan de kant te leggen tot in lengte van dagen. Maar na een nachtje slapen, zag ik dat er toch wel een girafje in verborgen zat.

Volgens de beschrijving moest je eerst de kop op het lijf zetten. Helaas hebben beide onderdelen niet hetzelfde aantal steken waardoor je dus niet twee zijden tegen elkaar kon naaien. Nee, de kop zakte wat in het lijf en dan moest je dus echt door de steken prikken om het vast te zetten. Daardoor is het niet zo fijn gelukt als ik wel zou willen. 
Daarna de armen. Deze heb ik eerst nog zelf dichtgehaakt, vond dat iets netter overkomen. Het vastzetten - op een die ik weer heb moeten losdoen wegens niet dezelfde hoogte als de andere - ging op zich redelijk vlot. 
De snoet vond ik een van de lastigste stukken. Vooral omdat niet echt gespecifieerd staat tussen welke rijen hij moet komen en je het dus vooral vanuit de foto moet afleiden. 
Ook de positie van de hoorntjes en de oren moet je uit de foto halen. Maar dat viel al bij al nog mee.
De vlekken heb ik niet helemaal gevolgd zoals ze waren. Vond dat ene vlekje tussen zijn benen een beetje dubieus... 😊 Ook zijn mijn vlekken er een stuk strakker opgezet dan bij de voorbeeldfoto. Vond ze daar er teveel opliggen in plaats van echt onderdeel uit te maken. 

Als laatste de ogen dan. Zoals al eerder verteld, zaten er veiligheidsoogjes bij. Maar ik vond deze veel te groot in verhouding met het kopje. Dus ik heb ze vervangen door kraaltjes, om het meer op de foto te doen lijken.
Nog even zoeken naar de juiste positie en dan vastzetten. 
En voila, girafje kijkt de wijde wereld in!
Blij dat hij klaar is, en ook al bij al blij met het resultaat.
Ik heb bij momenten wat gesukkeld en getwijfeld, vooral over het lijfje en de minderingen, en de oogjes aangepast.
Het in elkaar zetten vond ik ook niet zo eenvoudig soms, summiere beschrijving en ook maar één foto dus je kon niet steeds echt goed zien hoe en waar het vastgemaakt was. 
En oja, het garen was ook niet zo optimaal van kwaliteit, het splitste heel makkelijk. Wel vind ik de kleuren en combinatie erg mooi. 
Dus een beetje voordelen en een beetje nadelen aan dit pakketje. 

Hebben jullie ook al van dit soort pakketjes gehaakt?

Reacties

  1. Erg leuk en mooi geworden. Een echte giraf. Nee, nooit pakketjes. Gewoon zelf materialen halen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Nina :)
      Nu met het nieuwe boekje zal ik inderdaad ook zelf de materialen bijeen (moeten) zoeken.
      't Heeft beide zijn voor- en nadelen denk ik.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #710