Giraffe haken #3 Haakwerk klaar

Elk nadeel heeft zijn voordeel. Ik ben al een paar dagen niet echt lekker, dus waar ik normaal heel wat uurtjes bezig ben met poetsen, is dat dit weekend wat met de Franse slag gedaan.
Zo kan ik wat meer rusten en ook wat rustig creatief bezig zijn.

Nu de dolfijnen af zijn en ook het kleine kerstborduurtje niet meer op de to do lijst staat, was het tijd om weer even het girafje boven te halen.
Ik heb het lijfje uitgetrokken omdat ik er echt geen tevredenheid in kon vinden. Een beentje kon ik recupereren, het tweede heb ik ook opnieuw moeten maken. Gelukkig ging de rij om de beentjes aan elkaar te haken nu wel een stuk vlotter dan de eerste keer.
Maar de minderingen, nee, daar blijf ik ontevreden over. Nog een keer uithalen en opnieuw doen zie ik echter niet meer zitten, dus het zal zo moeten. Hopelijk leiden de vlekjes de aandacht wat af.
De armpjes gingen gelukkig wel tamelijk vlot, net als de laatste rij van het hoofdje die ik ook nog moest.
Dus voila, hieruit zou dus het girafje moeten ontstaan...
Wat me ook opviel, was de hoeveelheid garen. Royaal genoeg van geel en donkerbruin, maar pfoe, dat beige was nipt zeg! Het draadje op de foto is alles wat nog rest.

Nu het in elkaar steken. Dat vind ik vaak het moeilijkste omdat een klein beetje anders al zo'n verschil kan maken in mooi en niet mooi, en in 'uitstraling'. Dus ik ga eerst maar alles vullen en met spelden uittesten tot ik tevreden ben (vrees dat het wel eens lang zal kunnen duren bij deze).

Vinden jullie het in elkaar zetten van de knuffels ook altijd zo moeilijk?

Reacties

  1. Ik probeer elk deeltje die ik afgehaakt heb meteen vast te maken. Vind het minst leuke klusje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #719