Borduren - Christmas Nelson

Dit kleine, schattige pakketje was een gratis bijlage bij een Engels borduurtijdschrift. Prachtig zijn die magazines, maar duur, daarom koop ik ze helaas bijna nooit. Dit setje heb ik van mijn zus gekregen.
Er zit alles in: stof, garen, patroon uiteraard, maar ook een speciaal drieluikskarton met print, zodat het tot een wenskaart verwerkt kan worden.

Vanwege het beperkte formaat een ideaal tussendoortje dus. Hoewel ik er toch telkens van te kijken sta dat er meer tijd dan verwacht inkruipt.
Na drie avonden en een paar uur vandaag overdag borduren is dit al het eerste resultaat:
Had wel even stress nog bij het borduren, van een bepaalde lichtgrijze kleur had ik echt maar net genoeg. Ik had uiteraard wel even in mijn voorraad kunnen kijken of ik het kleur zelf ook niet liggen had, maar soms zit daar wel kleurverschil op. 
Er valt nog niet veel uit op te maken behalve de grote contouren. Ook hier weer zullen de stiksteekjes het moeten doen.
En dat gebeurt dus met verve, gelukkig!
Dan is het tijd om te strijken en het in zijn kaartje in te passen. 
Voila, klaar :)
Ik denk dat ik dit kerstkaartje ga bewaren voor mijn zus, van wie ik het pakketje gekregen heb. Haar dochtertje, dat gek is op katjes, zal dit hopelijk ook leuk vinden.



Reacties

  1. Nie leuk he net toekomen met borduurgaren.
    Ook ene keer gehad met een borduurkussen, gelukkige bij kunnen krijgen.

    Leuk dat je zus aan je denkt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was inderdaad even spannend :)
      Gelukkig heb jij toen kunnen bekrijgen, want zeker die wol voor de kussens koop je niet zomaar overal, en om de juiste kleur dan nog te vinden.

      Verwijderen
  2. Wat een verschil maken de stiksteekjes. Leuk borduurwerkje voor zo tussendoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #719