Vooruitblik

Traditiegetrouw hoort bij een terugblik voor mij ook een vooruitblik.
Natuurlijk hebben we niet altijd onder controle wat er op ons pad komt, dat is dit jaar nog maar eens duidelijk gebleken.
Maar van leuke plannen maken krijg ik altijd energie, dus voor komend jaar heb ik al een mooi lijstje gemaakt.

Op alle creatieve vlakken wil ik graag weer even op ontdekking in de spulletjes die ik al heb.

Voorlopig dus geen nieuwe borduurpakketten maar verder werken aan mijn Head's, Dragon Moon en Fire in the soul. Misschien snuister ik nog wel eens door de patronen die ik liggen heb, voor een makkelijker afwisseling. Garen en stof heb ik in ieder geval genoeg in voorraad.

Voor het kaartenmaken wil ik een aantal 'oude' (embossing)mallen uitzoeken en deze weer eens actief gaan gebruiken. Ik leg mezelf een koopstop op qua knipvellen, daarvan heb ik er nog zoveel.
Ik heb me bij het Kaarteneiland weer opgegeven voor de kerstuitdaging, elke week een kerstkaart maken is dat. Ook de challengesblogs, zoals Steelsteekje, mogen me zeker met heel wat deelnames verwachten.
Oefenen met de Twinmarkers staat ook op het lijstje en dus zo ook weer wat meer stempelkaartjes maken.
Nog een heel leuk vooruitzicht is een maandelijkse kaartenmaaknamiddag. De vriendin met wie ik af en toe samen borduur, is nu ook helemaal gepassioneerd door het kaarten maken. Dus gaan we elke maand een keer proberen af te spreken om samen creatief bezig te zijn.

Van helemaal niets kopen werd ik vorig jaar niet erg vrolijk, van tijd tot tijd iets kleins aanschaffen gaf me vaak wat extra motivatie. Dus dit jaar sta ik me een budget toe van 60 €, dus gemiddeld zo'n 5 € per maand. Ik heb niet het gevoel dat ik erg veel nodig heb, dus dit zal wel volstaan.

Voor het haken zal ik wellicht wel van tijd tot tijd iets moeten bijhalen. Ik duik dit jaar in de monsters.
Mijn neefje heeft al een eerste 'bestelling' doorgegeven, namelijk deze schattige Murphy Mc Toothy.
Moeilijkheidsgraad 3, zien of me dat lukt... Na dit neefje zijn er nog andere neefjes en nichtjes die misschien wel een monster(tje) willen.

Op glutenvrij vlak maak ik dit jaar niet echt plannen. Ik ben echt geen keukenprinses. Hoe graag ik het ook zou kunnen, van die heerlijke taarten en andere dingen bereiden, het levert vooral misbaksels op.
Wel heb ik het besluit genomen om niet meer naar feestjes te gaan van mijn mans broer. Dat gaat me heel veel frustraties schelen vermoed ik.

Voor de rest nog wat 'klassieke' voornemens. Proberen om wat gezonder te eten. Vaker de wandelschoenen aan te trekken, zeker nu ik geen andere sporten mag doen omwille van mijn gezondheidsproblemen. Leuke dingen doen met vrienden en familie,...
De tuin zal zeker ook de nodige aandacht krijgen (daarover hou ik trouwens een aparte blog bij).
Maar misschien vat dit het nog meest samen: proberen te leven en niet geleefd worden.

Wat zijn jullie plannen en voornemens voor het komende jaar?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #710