Borduren - HEAD Dragon Moon #1

Het begon te veel te kriebelen om weer aan het borduren te gaan. Dus dan doen we dat maar hé 😊 …
Ik twijfelde even tussen verdergaan met  'Fire in the soul' maar dat is zoveel confetti, om nog niet te zeggen, bijna een en al confetti en amper eens een aaneengesloten stuk.
Ik wilde iets meer ontspannen dus gekozen voor 'Dragon Moon', een patroon van Heaven and Earth Designs.
Altijd zo leuk om al die verschillende kleurtjes bij elkaar te zien... mooi in harmonie. Heel veel blauw vooral.
En in detail wat het moet worden:
Eigenlijk was ik al eens eerder ermee begonnen, op witte, heel fijne aidastof (net geen 10 kruisjes per cm) maar ik vond het wit er teveel doorkomen en was dus niet tevreden met het resultaat.
Op de foto valt het minder op dan het in het echt is. Dus gekozen voor zwarte stof. Ik was in de waan dat het net dezelfde was maar dan zwart. Helaas blijkt dit niet zo te zijn. Deze stof telt maar 7 kruisjes per cm. Dus zal ik met dubbele draad moeten borduren. Even gedacht om toch op zoek te gaan naar fijnere, maar heb deze stof nu toch liggen, en normaal gezien ook genoeg garen. Dus we zullen het hiermee wel doen.
Het werk is 400 kruisjes breed en 725 hoog. Dus ik zal wel even zoet zijn ermee. Maar wel geregeld mooi aaneengesloten stukken waar je wat tempo kan maken.
Hopelijk kan ik deze avond de eerste steekjes zetten. 

Altijd fijn om aan iets nieuws te beginnen. Herkennen jullie dat gevoel?

Reacties

  1. Het is altijd fijns om iets nieuws te beginnen. Maar toch komt er dan een punt dat ik klaar wil zijn ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, met deze zal dat punt nog wel ver in de toekomst liggen vermoed ik, gezien het formaat :)
      Maar inderdaad, iets afhebben is ook echt een goed gevoel :)

      Verwijderen
  2. O dit is een goede keuze en wordt een prachtig borduurwerk. O ja iets nieuws starten is altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Nina. Intussen al weer de eerste steekjes gezet en blij met mijn keuze. Wordt binnenkort vervolgd dus.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #719