Teveel hobbies en te weinig tijd

Gisteren bekroop me het gevoel dat ik veel te veel dingen graag doe in verhouding met de tijd die ik ervoor heb... Om nog maar niet te spreken van alle dingen die ik nog graag zou willen doen / leren...
Het bureautje in mijn hobbykamer ligt er alweer een tijd veel te netjes bij. Zou aan de slag willen gaan met stempels inkleuren maar het komt er maar niet van.
Ik zou ook nog steeds verder moeten kijken naar het girafje dat ik aan het haken ben.

Ook zou ik eigenlijk weer meer willen lezen, ik zou aan de slag willen gaan om SketchUp te leren kennen, nog eens bloemschikken,... zoveel plannen.

Alleen: hoe plan ik het in? 
Dat is een van de grootste nadelen van mijn werk thuis (ik ontwerp tuinen): het is er altijd en de deur dichtdoen 's avonds lukt niet altijd om het ook uit je hoofd te zetten en zonder schuldgevoel lekker aan de hobby bezig te zijn. Ook heb ik graag dat het huis netjes is en moet ik uiteraard het huishouden en de was doen, net als de tuin (dat moet ook voor klanten die hier langskomen), dus daar gaan ook veel uren in. We hebben geen kinderen, anders denk ik dat er helemaal geen tijd meer overbleef :).

Alleen voor borduren heb ik een soort vast momentje, namelijk tijdens het tv-journaal. Soms ook als mijn man naar een of andere film kijkt die mij niet aanspreekt, neem ik mijn lap erbij.

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik vermoed dat dit wel een bekend gevoel is voor jullie ook?
En herkennen jullie ook wat het 'schuldgevoel' wanneer je bezig bent maar er ook nog (zoals altijd) andere dingen wachten om gedaan te worden?

Reacties

  1. Zeker heel herkenbaar. Maar ik pak wel echt me-time (zoals ik dat noem). Meestal na 8 uur s'avonds (wordt vaak toch half 9). Ik kijk bijna nooit tv dus ga meteen beginnen. Ook is opmerkelijk hoeveel je kan doen in 15 of 30 min, als ik tussendoor op pak bij een kopje thee etc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou inderdaad ook vaker even tussendoor wat creatief kunnen zijn. Maar dan altijd weer de discipline vinden om ermee te stoppen en weer aan het werk te gaan... gevaarlijk :)
      Of omgekeerd, dat ik denk dat het de moeite niet is om iets uit te halen.
      Maar nu het stilaan weer minder weer wordt, zal er wel meer tijd komen, als het tuinwerk wat wegvalt, na oktober. Nu eerst nog veel plannen, planten en verplanten.

      Verwijderen
  2. Zo herkenbaar! Hier geen kinderen, dus gelukkig best veel tijd :-). Toch kom ik tijd te kort voor alles, zoals sieraden maken, haken, borduren, bullet journal, hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die ligt er idd heel netjes bij, die van mij ligt erbij zoals ik die in april heb achtergelaten, en dat is alles behalve opgeruimd. Zolang is het al geleden dat ik nog een kaartje gemaakt heb.
    En soms heb ik ook dat gevoel van teveel dingen graag doen en te weinig tijd te hebben , met als gevolg, niet kunnen kiezen, geen goesting en geen inspiratie meer.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #719