Glutenvrij - Vegan Cornetto

Deze review wilde ik al heel lang schrijven maar het kwam er telkens niet van... Ik beken: omdat ik de ijsjes steeds allang opgegeten had voor ik er foto's kon van nemen...
Dat heeft al gelijk de toon gezet: ze zijn echt lekker.

Zo ziet de verpakking eruit:


Groen als link naar het plantaardige (vegan) aspect denk ik. Wel even opletten als je net zoals ik glutenvrij moet, van Ijsboerke zijn er ook Cornetto's met soja-ijs maar de hoorntjes zijn niet glutenvrij! De verpakking lijkt wat op deze, dus goed in het oog houden dat je die van Ola hebt.
Er zitten (helaas - slechts) vier ijsjes in een doosje.

De ingrediƫnten:



Het ziet er echt uit zoals een 'gewone' Cornetto, mooi afgewerkt met de nootjes en chocolade:


En dan natuurlijk het belangrijkste, de smaak.
In het begin is het even wennen omdat het ijs iets minder zoet smaakt dan 'gewoon' ijs, toch voor mijn beleving. Na de aanpassing is de smaak prima. De nootjes en chocolade zijn perfect.
Het allergrootste pluspunt voor mij is het hoorntje. Op de verpakking beloven ze een 'perfect crunch' en die belofte maken ze inderdaad helemaal waar.
Ik had al eerder glutenvrije ijshoorntjes van Bofrost of Schar, maar daar was het hoorntje telkens een slap koekje met erg weinig 'bite'.
Dus wat mij betreft zijn ze een absolute aanrader als je glutenvrij moet eten.

De prijs varieert nogal van winkel tot winkel. Bij Delhaize betaalde ik laatst 3,19 € voor een doosje. In de AH zijn ze een stuk goedkoper met een prijs van 2,89 €. Dus het loont wel om even rond te kijken waar ze voordeligst zijn.

Ik vind het trouwens een goeie zaak dat ook 'gewone' merken oog hebben voor glutenvrij. Zo komt er meer variatie in het aanbod en ook de prijs is vaak wat schappelijker.

Hebben jullie deze ijsjes al geproefd?

Reacties

  1. Glutenvrij vind ik echt super goed! FIjn dat het ijsje ook lekker smaakte.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #719