Tekenpennen en balkonplannen

Het beplantingsplan van gisteren heb ik naar tevredenheid klaargekregen. Dus moet ik het nu in het net op het plan uittekenen.
Ik werk nog op de "klassieke" manier, gewoon met tekentafel, kalkpapier en tekenpennen. Die laatste vormen bij momenten onderwerp van frustratie: niet schrijven, of net beginnen lekken... Ook vandaag weer. En zo ontstaat dan het gevecht met inkt, keukenrolpapier en mesje om te krassen als ik te laat was om de vlek te onderscheppen.
Maar ondanks dit nadeel, zou ik het niet willen ruilen voor ontwerpen met de pc. Het duurt wel langer, kruipt meer werk in, maar hou van het creatieve ervan: het schetsen op kladjes met kleurpotloden en wasco's tot een ontwerp ontstaat dat uitwerkbaar is, dat overzetten op de kalk en zo een sfeer scheppen, het genoegen van een eigenhandig getekend plan af te zien, ... dus uiteindelijk neem ik die inktvingers er graag bij.


Ook vandaag belooft het weer een mooie en zonnige dag te worden.
Krijg er zin door om ons balkon eens goed aan te pakken. Ik beken dat het wat verwaarloosd is de laatste tijd. Door de warme zomer zijn een aantal planten gesneuveld, en heb nog geen vervangers ervoor aangeschaft. Dat komt ook wel wat doordat we aan het kijken zijn om te verhuizen buiten de stad, en op zoek zijn dus naar een huis, met een tuin natuurlijk. En ik dus al meer van die tuin aan het dromen was, dan de aandacht op ons balkonnetje te houden.
Komend weekend er toch maar es werk van maken. Eerst es grondig opruimen, dan zien we weer waar er plaats vrij is. En aangezien maandag een bezoekje aan Floralux gepland staat...



Dit is een sfeerbeeldje van vorig jaar... De hyacinten staan nu trouwens ook al met hun kopje boven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #710