Haken: plaid

Deze zomer was ik op zoek naar een mooie plaid die zou passen bij onze rode zetel, maar helaas, nergens iets moois en/of betaalbaars te vinden. Dus dan ben ik beginnen kijken om er zelf een te maken. En aangezien ik het haken van de amigurumi's wel leuk vond, dacht ik, waarom geen plaid haken?
Via google ben ik op de blog van Quiltkat terechtgekomen, en vond daar een superduidelijk tutorial voor de ripple stitch.
Dan de zoektocht naar wol, uiteindelijk twee sorten gekozen, effen rood en een gemeleerd garen met rood, oranje, paars. Echt mooi passend bij onze zetelkleur dus :-).
290 steken opgezet, en zo heb ik een breedte van 125 cm. De lengte zou ik graag op minstens 160 cm uitkomen.
Zover ben ik nu (helaas geen duidelijk foto):
Dit is een eerdere foto waar je de kleuren beter kan zien:
Qua hoogte is hij nu 43 cm, dus nog wel even te gaan.
Oja, ik haak slechts telkens in 1 lus van de steek, niet er helemaal doorheen. Zo krijg je het streeppatroon er nog duidelijker in.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #710