Glutenvrij - Nog werk aan de winkel...

Eerst en vooral nog een keertje stellen dat ik me goed voel met het glutenvrije dieet en blij dat ik me er zoveel beter door voel. Dus ik voel me niet zielig ofzo, integendeel.
Maar soms loop je tegen dingen aan, logisch denk ik in het leven.

Positieve zoals deze folder van de Colruyt:
In het begin van mijn glutenvrije 'avontuur' (intussen al 8 jaar geleden!) had ik het gevoel dat Colruyt wat achterop bleef ten opzichte van de andere winkels maar dat maken ze nu ruimschoots goed. Best veel aandacht ervoor in hun folders en op de website en bovendien een aanbod van betaalbare en degelijke glutenvrije producten van hun huismerk. Dus bedankt, Colruyt!

Maar ook dus af en toe ervaringen die niet zo fijn voelen zoals afgelopen weekend.
We werden verwacht op het huwelijk van mijn mans broer. Heugelijke momenten, daar zijn we graag bij. Er was ook gezegd dat er iets te eten zou zijn voor mij dus had ik me niet op iets voorzien.
Helaas, de broodjes waren 'lactosevrij' in plaats van glutenvrij. Het beleg was dat wel maar tja, als het op glutenbrood ligt kan ik daar niet echt veel mee. Gelukkig heb ik er niet van gegeten want op een bepaald moment zei men van de traiteur uit dat het wel glutenvrij was. Maar aangezien de broodjes exact hetzelfde eruit zagen als de 'andere' vond ik dat veel te verdacht. Het waren dus inderdaad net dezelfde.
's Avond waren er frieten met bijhorende 'vleesjes' en wafels maar voor mij was geen geschikt alternatief voorzien... geen zakje chips, geen koekje,... gewoon niets.
Mijn eerlijke bekentenis: hoezeer ik het bruidspaar alle geluk wens, ik hield vooral een hongerig gevoel aan deze dag over...

Ik blijf het moeilijk vinden om met deze momenten om te gaan: wat mag ik verwachten en wat niet?
Hoe zouden jullie hierop reageren of hoe denken jullie hierover?

Reacties

  1. Wat vervelend! Is het iets medisch? Want zeker als je er niks aan kunt doen, vind ik dat mensen er rekening mee moeten houden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Els, dank je wel voor je reactie.
      Het is inderdaad geen 'vrije keuze' (coeliakie wellicht maar door omstandigheden niet de volledige diagnose gekregen). Ik kan ook niet een keer spijbelen want krijg vreselijke buikkrampen wanneer ik iets van gluten binnenkrijg (per vergissing dan nu).
      Ik zou er nooit voor kiezen dit 'zomaar' te doen want zoveel lekkere dingen die nu niet meer kunnen.
      Gelukkig houden veel andere familieleden en vrienden er wel rekening mee, dit zoals afgelopen weekend is gelukkig maar een uitzondering. Dus dan leren we natuurlijk des te meer waarderen wie er wel rekening mee wil houden. En omgekeerd ga ik bedanken voor feestjes waar men niet aan mij wil denken. Dat hoeft trouwens echt niet veel te zijn, had ik een zakje chips gehad vb apart voor mij (zoute chips zijn zowat van elk merk sowieso glutenvrij), dan had ik al een heel ander gevoel gehad. Niets is ook maar niets...

      Verwijderen
    2. Super vervelend! Ik vind echt dat mensen als ze het weten er rekening mee moeten houden eigenlijk! Kleine moeite! Je kunt er niks aan doen. Al vervelend genoeg voor je.

      Als het niet medisch is, snap ik het wel dat mensen er geen rekening mee houden. Want je hebt de laatste tijd zoveel nieuwe dingen en wensen van mensen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #719