Kaarten maken - Steelsteekje challenge 24: Vintage look

Het begon weer wat te kriebelen om wat kaartjes te maken. Oké, ik heb een beetje gespijbeld van mijn werk ervoor maar het heeft zo'n deugd gedaan. Dus allicht komt het onrechtstreeks ook mijn werk ten goede.
Challenge 24 bij Steelsteekje was een fijne inspiratiebron: een kaartje maken met een vintage look.
Na wat nadenken en snuisteren in de voorraad spulletjes wist ik dat ik voor een plaatje van Sarah Kay wilde gaan. Ik denk dat dat ook wel onder de noemer 'vintage' valt nu (zoveel kindertijdherinneringen daaraan...).
Dan op zoek naar een patroontje. Iets met kralen wilde ik en zo kwam ik weer bij een van de oudere Hobbydolboekjes van Chrissie uit.
Heerlijk vind ik dat, het zo bijeen zoeken van alle elementen...

Dit is uiteindelijk mijn kaartje geworden:


Nog een gestanst achtergrondje achter het plaatje gedaan. Randjes geïnkt en ja, ook eens een lintje gebruikt. Meestal gooi ik die labeltjes die er bij het plaatje zitten weg omdat ik er niets mee kan maar nu heb ik eens moeite gedaan om het bij het kaartje te verwerken. Ik ben best wel tevreden over het resultaat en denk dat het voor herhaling vatbaar is.

Zijn de tekeningen van Sarah Kay ook zo'n jeugdherinnering?

Reacties

  1. Leuke kaart met deze geborduurde hoekjes met kraaltjes en dit plaatje erbij. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Geke,
    Prachtige Vintage borduurkaart!
    Heel leuk plaatje gebruikt, ik ken ze ook de plaatjes van Sara Kay. Ik zelf had ook vaak iets van Holly Hobbie, bv zo'n geurkaarsje in een blikje.
    Nostalgie :), heerlijk!
    Het labeltje en de kralen geven een mooi extraatje aan de kaart.
    Bedankt voor het meedoen aan Challenge 24!
    Alvast een fijn weekend, liefs Steelsteekje.


    BeantwoordenVerwijderen
  3. pure nostalgie, heb ook zo'n holly hobbie en sarah kay periode gehad toen ik een jaar of 13,14 was, schriftjes, mappen,kaftpapier.......
    een heel mooi kaartje hoor

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #721

Kaarten maken - Cheerful Sketches Challenge maart kaart 2

Kaarten maken - Tuesday Morning Sketches #710